09/07/2013 Klepzitting los CB750 K0, K1 en K2

CB750 K0 Klepzitting los

09/07/2013 Klepzitting los CB750 K0, K1 en K2

In 1 week tijd 2 gevallen van een defecte klepzitting!

1 ervan heeft de schade al gemaakt waarbij de zuiger deels werd verbrijzeld.
De Honda CB750 K0 van Marcel met dit probleem reed natuurlijk gewoon nog, maar vermogen werd toch minder :-?

De ander is een CB750 K1 van Johan met een klepzitting die twijfelde of hij nu los of vast wilde blijven zitten.
Bij koude motor weinig problemen, eenmaal wat meer op temperatuur en meer toeren
kwam de zitting met de klep mee, maar ging ook weer netjes terug. Af en toe resulterend
in een typisch te ruim gestelde klep geluid… Ik kwam er uiteindelijk achter doordat deze
klep een keer bij warme motor open stond en na afkoelen de zitting bleef hangen.
Hierdoor ging de motor niet meer rond, zuiger kwam tegen de klep aan. Gelukkig zat ik er
met de neus en lampje bovenop!

CB750 K0 Klepzitting los

 

 

 

 

Dus: Bij het oude type CB750 K0, K1 en K2 (1969-1972) goed de klepzittingen in de cilinderkop controleren voor montage voorkomt veel kopzorgen!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>