Historie

Hoe het zover is gekomen…

Blauweplaat is het initiatief van Marc Naaktgeboren. Na het behalen van mijn HTS Diploma Product Engineering & Design ben ik zoals velen gaan werken voor een baas. Na 2 maanden wist ik dat dit voor mij niet gezond was. In alle vrije momenten naast mijn werk was ik bezig met motoren en alles wat daarbij hoort. In de weekenden naar beurzen en motorrijden met vrienden.

In Oktober 2003 heb ik het motorrijbewijs gehaald. De zomer van 2004 ben ik afgestudeerd en tegen het einde van 2004 werd Blauweplaat Motoren geboren door het lanceren van deze website!

Een winkel of werkplaats was er de eerste 1,5 jaar nog niet, maar met het huren van een garagebox kon het serieus spartaanse sleutelwerk beginnen!

1egaragebox

Op het parkeerterrein van de Gamma in het centrum van Utrecht verkocht ik de eerste Honda in de koffiepauze.

2egaragebox

Niet veel later was een 2e garagebox een noodzaak!

Later kwam er nog een 3e box bij, waardoor ik er 1 vol had met onderdelen, 1 met motoren en 1 voor het sleutelwerk.

pand1

In November 2006 kocht de vader van een vriend voor mij het bedrijfspandje waar ik nu zit. Toen nog leeg en in aanbouwfase van meerdere verdiepingen voor het opbergen van al die onderdelen!!!

lekkervolengezellig

Het is altijd lekker vol en gezellig :P

Sinds 2010 ben ik zelf eigenaar van het pandje en sinds november 2011 ook eigenaar van het bedrijfspand er recht achter waardoor de vierkante meters zijn verdubbeld!

Waarom Honda?

ss50_1

De liefde voor Honda begon bij het kopen van mijn eerste Honda, de SS50. Overgenomen van mijn zus die er samen met haar vriend mee naar Zuid-Frankrijk was gereden..

moto

Mijn eerste CB 750 K6 uit 1976

Deze 750 kocht ik van een aardige hagenees die hem al 8 jaar had, maar de laatste 2 jaar stil had laten staan in een schuurtje tussen de glaswol en de 5bij7s. Het koste me een accu, wat lucht in de banden en 4 bougies voordat de motor ging ploffen.

Met deze 750: Gelijk probleemloos mee naar Frankrijk gereden! Op de terugweg viel de ketting in stukjes bijna uit elkaar en een gebroken gaskabel op de snelweg, maar geen vluchtstrook! Was even spannend…

Na veelgescheum op beurzen en een eurootje hier en daar was daar na een jaar:

cb750k6_1

Motorblok op de studentenkamer gereviseerd met o.a. nieuwe zuigers, veren, kleppen, etc..

1ecb550f

Mijn eerste CB 550F uit 1978, tja…

Met deze 550 veel! olie verbuikt en 4 uitlaten opgehaald voor de 750 in een gitaartas…

CB750K61

Mijn tweede 750 K6 uit 1976 – scheurtje onder de tank, 11 jaar stil gestaan!