Onze werkplaats
Het idee was ooit een sjieke showroom, maar de praktijk is dat we graag sleutelen en dat mag gezien worden! Je kunt bij ons de motoren zien die klaar zijn voor de verkoop, projectmotoren (restauratie) en je kunt rondlopen tussen de drie bruggen met onderhanden werkzaamheden. Deze bruggen zijn meestal gevuld met regulier onderhoud, restauratie en een grotere revisieklus. We hebben een bandenapparaat en een balanceermachine voor het bandenwerk, een professioneel ultrasoon bad voor de kleinere mechanische delen, een straalcabine voor het grovere werk en een waar polijsthok voor de finishing. De top drie meest voorkomende klussen zijn de welbekende lekke koppakking, carburateurrevisie en een niet werkende laadstroom.
Ons werkplaatstarief is €69,50 (ex.bw p.u.). Het is soms ook mogelijk om zelf te komen sleutelen met één van ons als technische achtervang. We rekenen dan een gereduceerd tarief. Ook voor laswerk (staal, alu, rvs), cilinderrevisie, ontroesten en het coaten van tankjes hebben we lokale adressen om snel te kunnen schakelen!
Ons team
Ons team bestaat uit klanten die zijn ‘blijven plakken’. We zijn vier man sterk en hebben elk onze eigen specialiteit. Klik op de foto’s voor ons verhaal!
Dennis is vier dagen per week in onze werkplaats te vinden. Hij draagt zorg voor het wekelijks regulier onderhoud en vaak ook restauratiewerk.
Victor is onze vaste vrijdagkracht voor de klussen waarbij de extra kritische blik en een technische precisie is vereist.
Hans doet de restauratie van onze Honda’s vanuit huis. Wij zijn daarbij leverancier van onderdelen en daarnaast technische achterban.
Marc is Blauweplaat Motoren. Hij is het bedrijf gestart en daarmee zaakvoerder en eigenaar. Hij is voornamelijk bezig met de organisatie en communicatie, maar kan zich goed laten verleiden door een mooie reparatie, restauratie of onderhoudsklus!
Historie
Blauweplaat Motoren is het initiatief van Marc Naaktgeboren.
Marc vertelt hierover: “Na het behalen van mijn HTS Diploma Werktuigbouwkunde ben ik in loondienst gegaan. Na 2 maanden wist ik dat dit niet echt wat voor mij was. In de vrije momenten naast mijn werk was ik bezig met motoren en alles wat daarbij hoort, en in de weekends ging ik vaak naar beurzen of een stuk rijden met vrienden.
In oktober 2003 heb ik mijn motorrijbewijs gehaald. De zomer daarna ben ik afgestudeerd en tegen het einde van 2004 werd Blauweplaat Motoren geboren met het lanceren van een website. Een winkel of werkplaats was er de eerste 1,5 jaar nog niet, maar met het huren van een garagebox kon het serieus Spartaanse sleutelwerk toch al beginnen!
Blauweplaat Motoren is begonnen in Utrecht (Lombok) en vanaf 2006 had ik een échte bedrijfslocatie op de Krommewetering (achter “TheWall”). Eerst had ik één pandje (45m2 vloer) en later kocht ik er een tweede bij. Het was het achterliggende pandje, gelijk aan wat ik al had. Met wat vrienden braken we de muur door en ontstond er een vloerverdubbeling naar bijna 90m2. Met veel plezier heb ik daar veel Honda’s verkocht, gekocht en onderhanden gehad.
Met de gezinsuitbreiding thuis, werd verhuizen een noodzaak. We kozen voor ruimte en rust en verkasten van Utrecht naar het zonnige zuiden! Gelukkig kon ik een geschikt pand vinden op haalbare afstand van huis: Habraken, Veldhoven. Ik kocht een pand dat nog compleet ingericht moest worden met elektra, verlichting en verwarming. Elektra en verlichting zijn er inmiddels, maar die verwarming is er nog niet van gekomen.. Liever werken we aan motoren en al werkende blijven we wel warm! De gezinsuitbreiding zorgde niet alleen voor de verhuizing van Blauweplaat Motoren, ook ben ik minder gaan werken. Tot onze eerste werd geboren, werkte ik zes dagen op de zaak, de zevende vaak vanuit huis. Nu werk ik vier dagen op de zaak. Omdat er werk genoeg is en ik dat niet in vier dagen kan proppen, heb ik sinds 2017 personeel in dienst. Je leest hierover meer op de pagina ‘Ons team’. Door de jaren heen hebben we gigantisch veel ervaring opgedaan en kunnen we een steeds hogere kwaliteit waarborgen. Ook nu we als team kunnen samenwerken op meer vierkante meters en de samenwerking met lokale bedrijven realiseren we onze constante hoge kwaliteit en daarmee tevreden klanten!”
Onze kwaliteit
Alle motoren in het actueel aanbod zijn klokzuiver afgesteld en gesynchroniseerd en zijn voorzien van nieuwe accu, olie en filters. Onze kwaliteit staat garant voor tenminste een jaar, of 3.000km onderhoudsvrij! Bovendien zijn er bij aankoop geen extra afleverkosten.
Wil je komen kijken en/of proefrijden? Neem dan van tevoren wel even contact met ons op, want niet alle motoren staan klaar met spiegels en een volle tank.
Nieuw in de verkoop
Honda CB750F1 – Supersport – Cafe Racer
Honda CB750F1 Supersport – Cafe Racer Bijzondere en unieke CB750 F1 uit 1976! Wij hebben deze 750 volledig nieuw opgebouwd naar de wens van Robert. Hij…
Lees verderHonda CB750 K2 – 1973
Origineel Nederlandse Honda CB750 K2 uit 1973! Schitterende machine met mooi lakwerk, nieuwe uitlaten en RVS spaken. Fraai origineel K2 zadel en originele spatborden voor en…
Lees verderHonda CB550K3 – 1980
GARAGE SALE! De motoren in de garage sale lopen niet en zijn optisch gecontroleerd en waar mogelijk technisch nagekeken. Tegen meerprijs kunnen we de Honda lopend…
Lees verderHonda CB550F2 – 1977
GARAGE SALE! De motoren in de garage sale lopen niet en zijn optisch gecontroleerd en waar mogelijk technisch nagekeken. Tegen meerprijs kunnen we de Honda lopend…
Lees verderHonda CB500 K1 – 1973
GARAGE SALE! De motoren in de garage sale lopen niet en zijn optisch gecontroleerd en waar mogelijk technisch nagekeken. Tegen meerprijs kunnen we de Honda lopend…
Lees verder