



Restauratie
Restaureren is op veel manieren mogelijk. Vooral in de wintermaanden hebben we tijd om motoren uit eigen voorraad te restaureren, maar gedurende het hele jaar doen we dit ook voor onze klanten. Soms restaureren we een motor in z’n geheel, soms in delen. Wij hebben de juiste kennis en kunde, middelen en kanalen om jouw Honda weer volledig tot nieuwstaat te herstellen! Hiernaast een greep uit de door ons gerestaureerde motoren.
Onderhoud
Onderhouden van de Honda’s is wat wij het hele jaar door met veel plezier doen! De Honda’s zijn nagenoeg onverwoestbaar, maar bij geen of slecht onderhoud loopt de prestatie toch terug.. Een juiste afstelling en op tijd slijtdelen vervangen, brengen het rijden naar een hoger niveau! Bel of mail even van tevoren om een afspraak te maken wanneer je de motor wilt langs brengen. We maken dan samen een lijst met aanpakpunten, reparaties en eventueel aanpassingen. De actielijst geeft ook gelijk een idee van de te verwachten kosten.


Blokrevisie
Revisie is een ruim begrip. De bedoeling van een blokrevisie is om versleten delen te vervangen en preventief kwetsbare delen te vervangen ’nu het blok toch open ligt’..
Een revisie beginnen we het liefst met een goeie testrit. Na diagnose komt demontage, dan reinigen en controleren op slijtage. Dan is er een moment van overleg met de klant om keuzes te maken: wat gaan we doen? Afhankelijk van de slijtage en het budget kan er bijvoorbeeld worden gekozen uit een aantal opties: alleen zuigerveren of ook het boren en honen van de cilinders. De cilinderkop trekken we het liefst wel altijd uit elkaar om kleppen en klepgeleiders te kunnen controleren en waar nodig te vervangen. Dit sluit mogelijk olieverbruik via verharde klepseals uit en neemt onnodig mechanische herrie weg.
Redenen voor bovenblokrevisie die veel voorkomen zijn: een lekkende koppakking, een hoog olieverbruik, mechanisch herrie en uiteindelijk een motor die niet meer goed loopt, of erger nog, vastloopt.
Nieuw in de verkoop

Honda CB500F K1 – 1975
Honda CB500 K1 – 1975 te koop aangeboden in Candy Jade Green! Zeer fraaie originele K1 met de originele uitlaten (geen aftermarket). Wij hebben deze 500…
Lees verder
Honda CB550F – 1976
Honda CB550F te koop uit 1976 in caferacer uitvoering! Deze Honda CB 550 hebben we overgenomen van een klant en is jaarlijks bij ons in onderhoud…
Lees verder
Honda CB550 K3 – 1980
Back in stock! Na 8 jaar en 5000km trouwe dienst is deze cb 550 weer terug in voorraad. Honda CB550 K3 ter koop aangeboden uit 1980…
Lees verder
Honda CB550 F2 Supersport – 1980
Honda CB550F2 te koop aangeboden in de kleur Candy Sword Blue! Bijzonder mooie originele F2 in technisch goede staat! In 2022 heeft deze cb550 een bovenblok…
Lees verderCarburateurrevisie
De carburateurs zorgen voor de perfecte cocktail van brandstof en lucht waardoor een motor prachtig draait. Vooral door stilstand vervuilt de carburateur snel. Er ontstaat een smerige gumlaag van ingedroogde benzine, en vooral de kleine stationairkanalen raken verstopt. Soms is de carburateur zó erg vervuild, dat we met een dremel onderdelen moeten uitslijpen om te voorkomen dat we ze moeten weggooien.
Bij extreme vervuiling gebruiken we onze ultrasoon reiniger. Ultrasoon reinigen is een ideale methode om carburateurs van binnen en van buiten goed schoon te krijgen. De carburateurs moeten daarvoor compleet gedemonteerd worden en zo veel mogelijk vetvrij zijn, voor ze in het ultrasoonbad gaan. Het bad wordt verwarmd tot 50 graden en bestaat uit een mix van water en ultrasoonvloeistof. Door middel van trillingen worden de onderdelen gereinigd. Na reiniging kan worden begonnen met de herbouw. Alle slijtdelen worden vervangen en rubbers vernieuwd. Redenen voor een carburateurrevisie kunnen zijn: Lekkage(s), hoog brandstofverbruik, slecht lopen.
Carburateur restauratie is ook mogelijk! Het verschil is dat we onderdelen nieuw laten verzinken en aluminium sierdelen polijsten.
Voor de winter adviseren we een benzinebeschermer, vooral bij stalling buiten of in vochtige ruimten degradeert de benzine snel. Vervuiling kan al optreden bij 6 weken stilstand. De laatste jaren is de samenstelling van de benzine verandert. Daarmee is de kwaliteit/houdbaarheid van de benzine flink verslechterd. Wij gebruiken en verkopen het best beschikbare brandstof additief voor onze motoren van het merk Forté.


Synchroniseren
Synchroniseren is het gelijkstellen van het vacuüm van de carburateurs op de inlaatpoort. Gelukkig hoeven we het niet op gevoel te doen en is er een schitterend apparaat dat perfect het vacuüm meet van de 4 afzonderlijke carburateurs op de Honda CB Four.
Synchroniseren zorgt voor een lager brandstofverbruik, minder mechanische herrie en minder slijtage aan de motor en natuurlijk meer plezier!
Naast het niet synchroon lopen zijn de meest voorkomende oorzaken van niet lekker lopen: Vervuilde carburatie, verstopt luchtfilter, uitgedroogde inlaatrubbers/pakkingen en daardoor valse lucht. Lekkende bougiekabels/doppen.
Zijn bovenstaande problemen uitgesloten en klinkt de motor op stationair toerental nog steeds als een bak met spijkers, dan kan er gesynchroniseerd worden!
Onderdelen
We helpen je graag met het vinden van de juiste onderdelen! We hebben, gebruiken en verkopen bijna alle onderdelen voor de Honda’s van de jaren ‘70. Dit doen we vanuit een gigantische eigen voorraad tweedehands onderdelen en daarnaast ook een dealership met meerdere leveranciers van nieuwe onderdelen. We draaien geen webshop, omdat het ons te veel tijd kost om deze actueel te houden en die tijd gebruiken we liever om zelf te werken aan de Honda’s!
Daarnaast kan een goed advies ervoor zorgen dat je het onderdeel niet eens nodig hebt of dat er een goed tweedehands alternatief voor handen is. Kortom; Hoef je niet perse nieuwe onderdelen of een combinatie van nieuw en gebruikt en vind je het prima als het niet de volgende dag wordt bezorgd, maar ergens binnen een week? Dan ben je bij ons aan het juiste adres!


Transport
Zie je geen kans om jouw Honda bij ons te brengen of op te halen, dan regelen wij dat gewoon! Informeer naar de mogelijkheden en prijzen.